musik non stop!

Nu kommer en lista med frågor av musik! frågorna är på engelska och är hämtade härifrån. :)
Your favorite song
Just nu är det 'The Wild Ones' med Suede. Den har varit min favoritsång sen i somras.

Your least favorite song
Det finns jätte många! Kan bara säga några, annars skulle jag sitta och rada upp så mycket, låtarna '21 Guns', 'Hey, Soul Sister' och 'Whatcha Say' till exempel.
A song that makes you happy
Haha, klassikern: 'Just Can't Get Enough' med Depeche Mode
A song that makes you sad
'Elephants' med Warpaint.
A song that reminds you of someone
Okej, den här låten påminner mig inte om en person utan flera. Låten som blev årets kollolåt: 'Alors On Danse' med Stromae.
A song that reminds of you of somewhere
'Rich Girl' med Gwen Stefani, påminner mig från min gamla skola.
A song that reminds you of a certain event
'What You Waiting For?' med Gwen Stefani. Sofia dagen, lågstadiet.
A song that you know all the words to
Exempel:

A song that you can dance to
'Right Now' med The Pussycat Dolls
A song that makes you fall asleep
'By The Sea' med Suede
A song from your favorite band
'Happiest Girl' med Depeche Mode
A song from a band you hate
'Use Somebody' med Kings of Leon
A song that no one would expect you to love
'Coin-Operated Boy' med Dresden Dolls
A song that describes you
'It's No Good' med Depeche Mode

A song that you used to love but now hate
'Hella Good' med No Doubt
A song that you hear often on the radio
'Teenage Dream' med Katy Perry. Vaknade idag med den låten på radion och har haft den i huvudet hela dagen lång.
A song that you wish you heard on the radio
'Summer Boy' med Lady Gaga, kanske lite sent, jag menar, låten är nästan två år gammal.
A song from your favorite album
'Fleur Blanche' med Örsten från albumet Hôtel Costes A Decade.
A song that you listen to when you’re angry
'Discipline' med Nine Inch Nails
A song that you listen to when you’re happy

'Let Her Dance' med Bobby Fuller Four.

A song that you listen to when you’re sad
Home med Depeche Mode.
A song that you want to play at your wedding
hmm, kanske 'Cosmic Dancer' med T.rex
A song that you want to play at your funeral
'Space Oddity' med David Bowie, kanske lite för fin för det nu när jag tänker efter...
A song that makes you laugh
'Daddy and Mommy Song':

A song that you can play on an instrument
(det här var länge sen) The Ark med låten 'Calleth You, Cometh I'.
A song that you wish you could play
På piano skulle jag så gärna vilja spela låten 'Highschool Lover' med Air. Synd bara att jag inte hittar bra noter till den.

A song that makes you feel guilty
Fråga mig inte varför: 'Foundations' med Kate Nash.
A song from your childhood
'Be My Baby' med The Ronettes, bara för att Dirty Dancing var och är fortfarande min favoritfilm och låten är så sjukt bra.
Your favorite song at this time last year
Det finns så många! Kan inte välja, men den här spellistan representerar många av dem jag gillar just nu det här året :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar