skolan och lite sånt där.

Okej. Jag gick till skolan i morse med väldigt trötta ögon men höll modet uppe! När jag kom fram hade vi nutidsorientering när man ska besvara frågor och du kan vinna en resa till Stockholm! Woho, som om jag inte bor i Stockholm? Haha. Första frågan i orienteringen var svaret Farmville, hela klassen fnissade lite hyrsteriskt åt det :) Sen var svaret Lady Gaga och osv. I alla fall, dagen fortsatte och sen efter lunch hade vi SO. Vi håller på med Franska Revolutionen (ja! älskar det, fast jag inte kan så mycket om det än) älskar SO förövrigt och på slutet av lektionen skulle vi få tillbaka våra prov som vi gjorde för några veckor sen. Ähum, jag hade inte känt mig så nöjd över det jag skrev och jag ångrade så mycket av det jag skrev i min uppsats i provet, men sen fick vi se vad vi fick och jag fick ganska bra betyg, så jag var och är ganska glad :)
Men så tänkte jag på det här med betyg. Det borde införskaffas i mitten av mellanstadiet, kanske i femman eller sexan. För att få det nu i åttan är sent. För sent.
De flesta av mina vänner grips av panik av att höra ordet betyg. Min skola är ganska duktig med det där, vi får reda om vilka betyg vi skulle ha fått i sjuan så vi vet var vi ligger, vilket är väldigt bra. Så när jag började nu i åttan var jag ganska lugn med det där. Men ändå, skaffa betyg innan i grundskolan och inte på slutet innan vi går vidare till gymnasiet.
Aja, för övrigt är jag lite lite lite sur på vår skola för varannann vecka har vi två-tre prov och om vi inte har det har vi omkring 8-10 läxor per vecka. Tack så mycket. -.- Grundskolan får egentligen inte ha mer än två prov per vecka. Om lärarna vore duktigare skulle se kunna sprida ut proven mer så man inte har lika stressigt att lära sig allt. Då skulle man få bättre betyg. Men icke sa nicke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar