Miles Away

Photobucket
Helg. De senaste veckorna går helgerna långsamare än skoldagarna. Jag vet inte om jag ska vara glad eller inte. Men tiden utanför skolan går i snigelfart och jag gör verkligen ingenting på helgerna. Typ bara plugg, sova och ibland baka. Det var bättre förr när jag dansade på söndagar.
Saknar att dansa, i torsdags fick jag äntligen dansa efter fyra veckor! Första veckan hade jag ju konsert, andra veckan lov och tredje var jag sjuk och äntligen fjärde fick jag ta igen allt jag hade missat. Nästa termin måste jag dansa två gånger veckan annars blir jag galen eller något.
Sak nummer två: Jag gillar inte alls vinter.
Idag vaknade jag runt tio med lite slask-snö utanför mitt fönster och sen regnade resten av dagen och det var mörkt. Riktigt mörk, sådär deppmörkt eller vad man nu ska kalla det. Solen gick inte ens helt upp idag! Efter lunch gick jag och pappa till Skrapan för att köpa tv-spel och titta lite på andra saker och på vägen hem blåste det så sjukt mycket att det sved om mina kinder. Hatar svensk vinter.
Sak nummer tre: December kommer bli en stressmånad,
november är en sådan där onödig, jobbig och depp månad där det händer typ ingenting förutom skolarbete. I december ska jag ha runt sju luciatåg! Både kul och tröttsamt som bara den. Förklaringen till det är att våran klasskassa måste samla in pengar till våran körresa i nian som vi börjar planera redan nu. Det gäller mycket pengar det där. Sedan har vi Globen, två luciakonserter + två repdagar (som vi egentligen ska få TVÅ kompdagar för vi jobbar för det, men nejnej rektorn är sååå schyst och ger oss bara en dag fast vi är inlåsta i tio timmar i Anexet utan rast. Utan rast --> ingen luft --> trött & lite energi till att sjunga = svimma på konserten.) Ändå älskar jag lucia i globen. Photobucket I Immanuelkyrkan ska vi ha luciatåg klockan åtta på morgonen, fast vi ska vara där halv sju. Förutom konserter så måste jag stressa mig inför julklappar och julfirandet, men fint ska det bli. :)
Så, om jag är lite inaktiv så har ni förklaringar till det. Här är en låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar