"Oh, but Paris isn't for changing planes, it's for changing your outlook! For throwing open the windows and letting in... letting in la vie en rose."

AUDREY HEPBURN

Historien om Audrey Hepburn börjar nu. Hon är min favoritskådespelerska och för att få en liten uppfattning om vem hon är så kommer det nu!
Föddes som Audrey Kathleen Ruston år 1929 i Belgien. När hon var barn spenderade hon tiden mycket i Nederländerna under andra världskriget. Audrey dansade ballet och när hon flyttade till London 1948 fortsatte hon dansa balett och vara modell. Hon hade tänkt sig att bli huvudbalettdansös men det blev inte av eftersom hon var för lång och inte hade den rätta kroppstypen för en "prima ballerina", även fast hon var väldigt duktig. I stället försökte hon sig i karriären som skådespelerska.

My Fair Lady
Julen 2007 såg jag My Fair Lady för första gången. Jag kom mest ihåg att jag älskade kläderna i filmen som den här:

Nyår 2008, när mormor och jag kom hem från teatern av Cats så satt mamma och pappa och tittade på Breakfast at Tiffany's. Jag såg från scenen när Holly har fest och framåt.



Breakfast at Tiffany's
Jag gillade filmen starkt.
Några dagar senare såg jag How To Steal a Million:

...sen dess älskar jag Audrey! Min favoritfilm är breakfast at Tiffany's, varje gång jag ser den älskar jag filmen ännu mer. Jag tror Truman Capote gjorde också en viss magi i det hela. Läs boken också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar