Photobucket
Dag 8 - Min tro

Jag är judinna. Inom religion.
Det betyder både mycket och lite för mig. För jag är aldrig säker med min tro, vissa saker håller jag fast om som judinna, men det är verkligen lite. Sanningen är att jag känner att jag vet så lite om min religion, jag vet allt så ytligt och jag vet inte heller om jag vill fördjupa mig i det.
Jag känner mig hemma som judinna men jag är verkligen inte alls så troende eller religiös.
Bara lite. Pyttelite.
Mellan tummen och pekfingret ungefär. (Då menar jag med samma hand, haha!)

Sedan tror jag på massor av andra saker som inte riktigt hör till med judendomen. Jag tror bland annat på ödet, jag tror att det finns en orsak till varför allt händer. Med det känner jag mig väldigt trygg vid.

En annan sak som kanske är jätte konstigt, men jag tror inte på att det finns en Gud som riktigt vakar över alla. Jag tror på en Gud som finns inom en, om man nu ska kalla det för Gud. I stället skulle jag kalla det för självkänsla, vilket jag tror mycket på.
Att ha bra självkänsla med att känna sig trygg och stark. Det tycker jag är superviktigt.
Det är min tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar