Dag 3 - Mina drömmar

Nu är det så att det finns drömmar i alla olika former. Jag ska ta upp tre av dem, drömmar man drömmer om natten, drömmar som man vill förgylla och dagdrömmar.

  • Drömmar man drömmer om natten. Jag drömmer om natten när jag sover länge. Ju längre jag sover, ju mer skruvade blir mina drömmar (känns det som) eller så är det bara så att jag kommer ihåg bättre mina drömmar när jag sover mycket och länge. Jag drömmer inte ofta mardrömmar, oftast drömmer jag mardrömmar när jag inte sover i min egen säng. I stället för mardrömmar brukar jag drömma om det som jag kallar för "korridoren", att jag går i en lång okänd skolkorridor och plötsligt trampar jag i ett osynligt hål och hela min kropp rycker till. Jag brukar som tur inte vakna, men jag vet att jag halvsover när det händer och då sover jag bara vidare tills morgonen. Annars drömmer jag lite olika saker som brukar hamna bland all min inspiration. Hm, ideer kommer från drömmar?
  • Drömmar man vill förgylla. Jag är faktiskt inte helt säker, men jag har ett hum om att jag vill ha den bästa familjen jag kan få - med den bästa mannen och de bästa barnen man kan önska sig i framtiden. När, det är en annan fråga, haha! Sedan vill jag skaffa mig en bra karriär (nähä...?) som kläddesigner. *Suck*
  • Dagdrömmar. Jag dagdrömmer ofta om: jag som huvudperson till en film jag kommer på i mitt huvud, jag är på scen och sjunger/spelar låten jag lyssnar på, min framtida catwalk, jag träffar personer jag ser upp till och inspirerar mig, fina personer, sjukt obeskrivligt romantiska scener, någon jag gillar extra mycket, jag klår upp och visar vem jag är för folk jag inte tål, slå till personer jag inte klarar av, våren och sommaren, oplanerade resor, dansa vackert/seriöst med en partner för alla jag känner och mycket mer...
Okej, nu känner jag att jag har pratat ut ordentligt om mina mest innersta tankar av mina drömmar.

1 kommentar: