Dag 4 - I min väska
Photobucket
Min väska, som är en mörkblå ryggsäck från mellanstadiet, är smutsig och så använd att jag tillåter inte visa den på bloggen. Jag har många fina väskor men jag använder dem bara vid vissa tillfällen.
Min ryggsäck passar bättre till mitt skolliv; bära tunga böcker, trycka in den i smala skåp och ha den på utflykter. Jag vågar inte använda finare väskor till sådan tortyr.
I alla fall, här kommer vad som jag brukar ha med mig, det är olika dag för dag, men idag såg det ut såhär:
  • Min blåbärsbasker som min mormor stickade till mig när jag var fem. Funkar lika bra nu som då.
  • Handskar. (Mina fingrar måste överleva!)
  • Mina glasögon. Behöver dem extra mycket nu i skolan, mina lärare har bytt platser på oss elever i klassrummet vilket leder till att jag sitter längst bak och är blind utan mina fina glasögon. Har såklart glasögonskydd och putsarduk till.
  • En gammal snobben-necessär som är supersmutsig.
  • Läsbart på bussen och andra tillfällen: Journey by Moonlight av Antal Szerb.
  • Min bästa kompis = mitt hjärta = min iPod.
  • En enkel mobil från Sony Ericsson.
  • Bafucin! Knarkmedecin.
  • Plånbok med allt möjligt, allt från busskort, småpengar till presentkort från fina små butiker.
  • Carmex, läppglans. Doftar ljuvligt, mint och vaniljsmak. Carmex är bäst eftersom det torkar inte ut för snabbt på läpparna.
  • Mina kära lila Urbanears-hörlurar. Vad skulle jag göra utan dem?
  • Nycklar med apor som håller sällskap.
  • Senaste i-D Magazine. Bästa tidningen i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar