I wish there was a sailor a thousand miles from here. I wished I had a future, anywhere

Det här är min ångestdag om inte ångestvecka. Jag är förkyld och allergisk samtidigt.
Jag vet inte varför, men det gör ont, både inombords och i ögonen och halsen. Och näsan, och allt.
Det gör ont inombords för att jag missar dagens roliga saker, för att jag har en saknad inom mig och jag får gråtattacker varannan timme för att mina ögon sticker. Min näsa och hals är tjock och idag när jag åt choklad blev till en geggig massa, jag vill bara gå och dö. Ingenting är gott och känner konstigt nog bara dofter.

Betygen sätts på fredag, åkte därför in till skolan för att göra ett prov. Satt med en huvudvärk och orkade inte efter en halvtimme. Gick till lunchen, tänkte att nu ska jag nog äta lunch och få energi. Hatar falukorv och tog en knäckemacka i stället. Sedan fick jag ont i huvudet för att alla ropade att nu är Jill i skolan och frågor som varför jag inte var med på förmiddagen och så vidare. Sprang så fort ut som möjligt ut ur matsalen med knäckemackan i handen. Möter Elin och Edith på skolgården och jag får en gårtattack. För det gör ont.

Stannade i skolan nästan två timmar, träffade Jonatan. Jag åkte hem, sov, gjorde en grav i min säng och gömde mig i mitt täcke. Jag missar klassens soaré och niornas avslutningskonsert så nu har jag ångest.

Om jag vänder huvudet mot fönstret spöregnar det. Ösar ner regn som det inte har gjort på flera veckor och det är grönt utanför och det blommar av hundkex. Hundkex är sommar! Äter en morot, det är min lunch och mellanmål, jag har ingen matlust. Jag har ångest, jag vill springa ut i regnet utan att bry mig och så vill jag träffa alla jag känner och ha en stor fest där vi dricker fanta, äter choklad i överflöd och har musik på högsta volym. Jag vill dansa på bord och stolar och hänga i taket upp och ned. Jag vill få skrattattack med Emma, bli kittlad Alva och prata om viktiga saker med Sebastian. Sedan går vi ut till gräset och äter jordgubbstårta och åker hem när solen har gått ner.

Vad gör man i sådana här situationer när man bara har ångest, är sjuk och känner sig ensam?
Photobucket
Elin och jag för några veckor sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar